"Οι απεργοί της κοκα κολα μποϊκοτάρουν και ροκάρουν"

Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2016

Απιστία είναι να χάνεις την πίστη σου στη σχέση.

Της Ματίνας Σταθάκη.
Είναι φορές που αναρωτιέμαι, α-πιστία στη σχέση είναι τελικά μόνο η εύρεση άλλου ερωτικού συντρόφου;
Είμαι σίγουρη πως υπάρχουν τόσα άλλα που δηλώνουν απιστία στη σχέση και πως αυτό δεν είναι το πρωταρχικό. Στην τελική όταν ο ένας από τους δύο έχει απιστήσει ίσως να μην υφίσταται πια η σχέση στο μυαλό ή την καρδιά του ενός.

Και όχι δεν αναφέρομαι στην απιστία που μπορεί να μείνει στο φλερτ ή στη σκέψη. Δεν αναφέρομαι καν στον διαχωρισμό πράξης-σκέψης.
Δε θα μιλήσω για την απιστία που αφορά σεξουαλική συνεύρεση ή έστω φαντασίωση.
Υπάρχουν συμπεριφορές και σκέψεις που δηλώνουν πως έχω χάσει την πίστη μου στη σχέση. Δηλώνουν πως έχω α-πιστήσει χωρίς να χρειαστεί να σκεφτώ κανένα άλλο πρόσωπο.
Υπάρχουν συμπεριφορές και σκέψεις που επηρεάζουν την ποιότητα της επικοινωνίας και τη συντροφικότητα πολύ περισσότερο από το να βρω άλλον ή άλλη.
Η αδιαφορία και η παραμέληση είναι οι πιο σημαντικές μορφές απιστίας στη σχέση.
Η βία επίσης. Η εκμετάλλευση το ίδιο. Ο εκφοβισμός το ίδιο. Η υποτίμηση επίσης.
Ίσως τελικά η  αναζήτηση άλλου συντρόφου να είναι πολλές φορές το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω. Και από τις δυο πλευρές.
Δε θα κατηγορήσω τη μία ή την άλλη πλευρά. Δε θα πω φταίει περισσότερο αυτός που φρόντιζε λιγότερο. Δε θα πω φταίει περισσότερο ή λιγότερο αυτός που ανέχτηκε να δώσει περισσότερα. Δε θα δώσω δίκιο ή άδικο σε κανέναν από τους δύο.
Ευθύνονται και οι δύο το ίδιο. Ή δεν ευθύνεται κανένας από τους δύο.
Ό,τι και να είναι, ισχύει και για τους δύο. Επί ίσοις όροις.
Μέσα σε μια σχέση γίνονται όλα επί ίσοις όροις.
Αλλά όταν κανείς χάσει την πίστη του στη σχέση έχει χαθεί η ισότητα μέσα στη σχέση. Έχει χαθεί ο σεβασμός και ο θαυμασμός. Έχει χαθεί η ειλικρίνεια.
Όταν κανείς χάσει την πίστη του στη σχέση, έχει χάσει την πίστη του και στον εαυτό του. Τότε είναι πιθανό να αναζητήσει μια άλλη γυναίκα ή έναν άλλο άντρα, γιατί έχει ανάγκη να πιστέψει πάλι στον εαυτό του/της, γιατί έχει ανάγκη να πιστέψει πάλι στον έρωτα.
Κάποιος φίλος μου είχε πει κάποτε πως όταν μπορείς να φέρεσαι με σεβασμό στον άνθρωπό σου, δεν πειράζει να κάνεις απιστία με άλλο πρόσωπο.
Δε θα κρίνω εγώ τι πειράζει και τι δεν πειράζει.
Απλά εγώ αναρωτιέμαι. Μπορώ να είμαι ειλικρινής όταν υπάρχει τρίτο πρόσωπο στη ζωή μου; Είμαι ειλικρινής απέναντι στη σχέση, απέναντι σε μένα, απέναντι στον άλλον; Δείχνω πίστη και σεβασμό στη σχέση μου;
Σίγουρα η απιστία με τη μορφή ενός άλλου προσώπου πληγώνει ανεπανόρθωτα τη σχέση και το άτομο.
Αλλά αν μπορώ να πω τη γνώμη μου, η έλλειψη σεβασμού και ειλικρίνειας είναι η χειρότερη μορφή απιστίας.
Αν δεν μπορώ να είμαι ο εαυτός μου, να σέβομαι τον άλλον και να είμαι ειλικρινής, έχω ήδη φύγει από τη σχέση και δεν το ξέρω. Έχω ήδη χάσει την πίστη μου στη σχέση χωρίς ποτέ να χρειαστεί να απιστήσω με τη συνηθισμένη έννοια του όρου.
Αν δεν μπορώ να φερθώ όπως αξίζει σε έναν άνθρωπο, τότε δεν μπορώ να φερθώ όπως αξίζει σε μια σχέση.

αναπνοές

Antigrafakias    





pCloud Premium
"Διάβαζε όχι για να αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων.

Εμείς απλά τα δημοσιεύουμε και η αξιολόγησή τους επαφίεται στη κρίση του αναγνώστη.

Αποποιούμαστε κάθε νομικής ευθύνης για την ακρίβεια των γραφομένων σε άλλα ιστολόγια ή ιστοσελίδες

Βοηθήστε την προσπάθειά μας ...
Help Antigrafakias going on ...