"Η αλήθεια που μας κρύβουν"

Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2016

Δραματική είναι η μείωση της κατανάλωσης σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης ... Σε οριακό σημείο τα νοικοκυριά, κόβουν (κι άλλο) τις δαπάνες για τρόφιμα

x625_0511AB3B-9887-CBA4-60F6-E16F7D2B5F6
Δραματική είναι η μείωση της κατανάλωσης σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης το πρώτο εξάμηνο του 2016 αποκαλύπτοντας πως υπάρχει ακόμα βαθιά ύφεση στα ελληνικά νοικοκυριά, αναφέρει δημοσίευμα της Καθημερινής.
Συγκεκριμένα τα στοιχεία που παρουσιάζει η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI δείχνουν την υποχώρηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ κατά 8,8% το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου 2016 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, ενώ ακόμη μεγαλύτερη, της τάξης του 12,6%, είναι η κάμψη του όγκου πωλήσεων.

Οι έως τώρα εκτιμήσεις δείχνουν σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων τόσο τον Ιούλιο όσο και κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, ακόμη και σε τουριστικές περιοχές αλλά και σε εποχικά είδη.

Οι επιχειρηματίες του κλάδου, οι ειδικοί επί των στατιστικών στοιχείων του κλάδου των σούπερ μάρκετ εκτιμούν πως η αιτία για την κατάρρευση των πωλήσεων, η οποία εντείνεται μήνα με τον μήνα, εντοπίζεται αφενός στην εξάντληση των ορίων αντοχής των καταναλωτών και αφετέρου στην αύξηση των τιμών που διαπιστώνεται στα είδη σούπερ μάρκετ λόγω και των αυξήσεων του ΦΠΑ.

Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις, τα στοιχεία της IRI δείχνουν αύξηση των τιμών ανά τεμάχιο 3,8% στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, γεγονός που εξηγεί άλλωστε και τη μικρότερη μείωση της αξίας πωλήσεων σε σύγκριση με αυτή του όγκου πωλήσεων. Το 2015 είχε παρατηρηθεί οριακή αύξηση των τιμών ανά τεμάχιο, κατά 0,1%, ενώ αντιθέτως το 2014 είχε παρατηρηθεί μείωση κατά 2%, αναφέρει το δημοσίευμα της Καθημερινής.

Οι ριζικές ανακατατάξεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στον κλάδο των σούπερ μάρκετ επηρεάζουν εν μέρει τα στοιχεία των πωλήσεων, όχι όμως σε βαθμό που να αλλοιώνουν καθοριστικά την εικόνα περί δραστικής περιστολής της κατανάλωσης. Ενώ, βάσει των όσων εκτιμούν στελέχη της IRI, η πραγματική μείωση της κατανάλωσης υπολογίζεται ότι φτάνει περίπου 5%, ποσοστό επίσης πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα των προηγούμενων ετών.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αποθαρρυντική είναι και η εικόνα για τις υπόλοιπες κατηγορίες του λιανεμπορίου καθώς οι προσδοκίες των εμπόρων για επιστροφή του τζίρου των θερινών εκπτώσεων στα επίπεδα του 2014, όταν είχε ανέλθει στα 7,2 δισ. ευρώ, μάλλον διαψεύδονται βάσει της αγοραστικής κίνησης που υπάρχει έως σήμερα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, Βασίλη Κορκίδη, η μείωση του τζίρου στο δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου 2016 (οι θερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν στις 11 Ιουλίου και ολοκληρώνονται στις 31 Αυγούστου) κυμαίνεται σε πανελλαδικό επίπεδο από 5% ως 8% σε σύγκριση με πέρσι (το 2015 ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων έφτασε τα 6,8 δισ. ευρώ), με μεγάλες απώλειες και στους κλάδους ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, ειδών ένδυσης, τροφίμων και ποτών.

Συνολικά η ελληνική βιομηχανία εμφανίζεται να δέχεται ισχυρό πλήγμα, καθώς ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών υποχώρησε κατά 9,4% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2015. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο μέσος γενικός δείκτης κύκλου εργασιών της βιομηχανίας στο δωδεκάμηνο Ιουλίου 2015 - Ιουνίου 2016 σε σύγκριση με το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2014 - Ιουνίου 2015 μειώθηκε κατά 13%.

Antigrafakias    






pCloud Premium
"Διάβαζε όχι για να αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων.

Εμείς απλά τα δημοσιεύουμε και η αξιολόγησή τους επαφίεται στη κρίση του αναγνώστη.

Αποποιούμαστε κάθε νομικής ευθύνης για την ακρίβεια των γραφομένων σε άλλα ιστολόγια ή ιστοσελίδες

Βοηθήστε την προσπάθειά μας ...
Help Antigrafakias going on ...